tisdag, januari 08, 2013

Jag tänker alltid bäst när jag promenerar.

Det kanske jag redan nämnt för er? Oh well, lite upprepning skadar ingen! Men jag kom fram till en sak när jag promenerade hem ifrån miroi idag att jag ska ha det som ett mål med år 2013, promenera mera! Visst, jag cyklar alltid vår, sommar och höst när vädret tillåter, men på vintern? Då tar jag bussen, som alla andra! Och det är dyrt att åka buss, dem höjde med en krona efter nyår! (Som om trafikverket säger till mig: Sara, sluta åka buss, nu höjer vi priset så du får ännu en anledning att sluta åka buss!) Så därför försöker jag att gå hem från stan varje dag och bara ta bussen in på morgonen. För som några av er kanske vet är jag ingen morgonmänniska, jag vill inte gå upp 40 minuter tidigare på morgonen bara för att promenera.. xD

Men! Nu är det bestämt! Jag ska försöka promenera så mycket som möjligt under 2013. Jag känner mig själv, lovar jag att jag ska börja idrotta eller liknande kommer jag aldrig göra det, men att promenera lite oftare, varför inte? Jag får tid att tänka, tid för mig själv, frisk luft, blir av med stress (efter att man promenerat i ca 30 minuter så börjar kroppen tillverka det hormon som får en att arbeta bort stressen och koppla av, det visste ni inte va?), min kropp mår bra av det, bränner lite kalorier, sparar in lite busspengar... Ja, det finns ju bara positiva saker med att promenera mera!

Jag blev så jävla stolt över mig själv idag. Jag vaknade upp med magont och kände mig inte ett dugg utvilad, kämpade igenom detta och tog mig till miroi (andra dagar hade jag säkert stannat hemma på grund av detta..), sedan blev jag SKITFÖRBANNAD under föreläsningen på morgonen på miroi, men jag stannade kvar hela dagen ändå. Visst, jag kokade av ilska hela förmiddagen och jag är fortfarande lite tjurig, men jag stannade kvar! Och det är jag jättestolt över också. För egentligen ville jag verkligen gå hem då. Plus att jag fortfarande har lika ont i magen. Men jag höll ut! Jag är skitstolt över mig själv! Ni kanske tänker, "ah men vadå sådant gör jag varje dag", men det gör inte jag! Jag är jättesvag för sådant. Drar hem för minsta lilla. Men inte idag inte! :)

Vill ni veta vad det var jag blev så förbannad på också? Vår coach som höll i föreläsningen började med att visa lite bilder. Föreläsningen handlade om självbilder och liknande. Så då visade hon lite bilder på djur med texter bredvid där det kanske stod "vissa dagar känner man sig lite sur" och så var det en bild på en flodhäst som verkligen såg skitsur ut, eller det kanske stod "Vissa dagar känner man sig helt utmattad" och så var det en bild på ett lejon som låg och storlatade sig på en stock. Fine, det kan vara sött, det är jag okej med! Men sen kom en text "Vissa dagar känner man att alla är ute efter en" och så var det en jävla bild på en fågel som precis skulle käka upp ett marsvin!? HALLÅ!? Vad fan är det för jävla bild! Lite senare kom det en bild "Vissa dagar känner man att alla trampar på en" och så var det en helvetes bild på en elefant som höll på att trampa ihjäl en hund!? AAAAAH!! Då såg jag bara rött resten av förmiddagen. F*tta till coach.

Åh, nej nu ska jag ta och kolla på några videos med söta katter på youtube. Puss!


Kolla vid 5.05, hahaha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar