onsdag, januari 16, 2013

Blogginlägg


Söt video som Rasmus hittade, han sa "Kolla på den här länken Sara, du kommer älska den! Så bra att det till och med kan vara blogg-material!" And it was! Han känner mig väl, den där Rasmus. :)

Idag såg jag sista avsnittet på Sex and the city. Fick ju alla säsongerna av Rasmus i julklapp förut. :) Tänkte ta och avsluta med filmerna också, även fast jag redan sett dem många gånger innan. Men det blir ett bra avslut tänkte jag! Fast jag hinner inte se dem nu idag, men kanske i morgon? Dumma miroi som tar upp all ens tid...

Ska köpa en systemkamera tänkte jag denna vecka. Märkte nu att under 2012 har jag fotat otroligt mycket mer sällan än andra år. Måste bättra mig till detta år, och vad är bättre i så fall än att köpa en ny kamera? Då blir man så glad och vill bara fota, fota, fota och fota! Alltid spännande! Och jag har börjat tröttna på min lilla plutt-kamera, känner att jag vuxit ifrån den lite.
    Har tittat lite på en Nikon D3100. Vad jag läst om den verkar det vara en bra första systemkamera. Någon som har någon erfarenhet att dela med sig av angående den? Bra eller dåligt val? Lyssnade på min broders tips om att kolla på fotografier som tagits med en sådan kamera, och dem såg riktigt bra ut tyckte jag! Tror nog den kommer duga fint till mitt hobby-fotande.

Förresten, jag valde bort några fler filmer också som jag antingen säljer eller ger bort till röda korset. Så nu har jag valt bort 9 filmer! Wooooo! Har redan fått 3 sålda! :D

Och så beställde jag hem lite foton idag också. Till foto-albumet för 2012 alltså. Beställde inte alla foton, bara 55 st. Hade en fin rabattkod som gav mig 50 gratis foton, så kunde ju inte gå miste om tillfället att använda den! (Sista dagen den fungerade var idag.) Och så passade jag på att beställa hem ett foto på Zigge också som ska upp på väggen. Han är ju min bästis! A4 storlek på bilden, så han syns ordentligt! Det är ju trots allt Zigges favorit-sysselsättning: Att synas! Gärna genom att framföra en fin steppdans, så länge han syns så är han glad! ;)

Denna bild av Zigge var det som jag framkallade i A4 format
Fotograf: Ina Rehnholm

Jag ändrade precis bakgrund och färger och liknande på bloggen, vad tycker ni, majs (bra) eller bajs (dåligt)? Rösta nedanför! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar