onsdag, januari 02, 2013

2012 är slut och vi överlevde!

Vi överlevde jordens undergång den 21 december menar jag då. :) Jag har väl aldrig riktigt trott på att jorden skulle gå under då, men jag har alltid kommit på mig själv med att sitta och tänka "men tänk om jorden verkligen SKULLE gå under...ska jag verkligen slösa tid med att planera nästa år som kanske inte kommer finnas?". Ja, så det har väl hindrat mig lite ifrån att tänka på nya nyårslöften inför 2013. Men nu när det faktiskt är 2013, och vi lever, så kanske det är dags att börja fundera på dem.

Vi kan ju börja med att gå igenom listan jag gjorde för 2012! Jag tar och kopierar in den hit direkt ifrån sidan av bloggen:

· Flytta hemifrån tillsammans med Rasmus!

· Nå min målvikt!

· Köpa mig snygga kläder efter målvikten!

· Ta studenten! - AVKLARAD!

· Skaffa körkort!

· Jag vill nå 200 filmer i min kära filmsamling! - AVKLARAD!

· Jag vill nå 250 filmer i min kära filmsamling! - AVKLARAD!

· Åka på en liten semester! (Även om så bara för en dag) - AVKLARAD!

· Se Breaking Dawn del 2 på bio med Ina! - AVKLARAD!

· Träffa min käre vän Mattias!

· Få ett sommarjobb! - AVKLARAD!

Som vi då ser så är ju en del punkter avklarade och en del inte... Målvikten håller jag på att kämpa med, men jag började lite för sent på året. Så den punkten tar jag med vidare till listan över 2013! Kläder har jag i och för sig köpt en del, eftersom man jobbar på röda korset och ser snygga billiga kläder var och varannan gång man är där... Och oftast är det kläder som är lite för små för mig för tillfället som jag köper då, så jag har något fint hängande i garderoben som puchar mig att arbeta mig vidare mot min målvikt!
    Att flytta ihop med Rasmus blev inte heller av, tyvärr har ingen av oss lyckats få ett jobb än och det behöver man ju för att kunna få en lägenhet tillsammans. Så det målet tar jag också med mig till 2013! 

Lite bilder från mina mål som jag uppfyllt 2012: 

Rasmus vid havet, semester på Höga kusten

Jag och Rasmus, studenten

Rasmus, sommarjobb som ogräsrensare
En del av min filmsamling

Så vad ska jag skriva på årets lista då? Hm... 

- Flytta hemifrån tillsammans med Rasmus!
- Nå min målvikt (nu jävlar!)
- Få ett jobb!
- Åka till kolmården eller parken zoo! 
- ...

Kommer inte på fler punkter just nu, sitter och trummar mig själv på benet för tillfället så känner att jag är lite för rastlös för att sitta och tänka på vad jag vill göra i år. Men jag återkommer! 

Herre gud, jag kom på att jag fyller 20 år i sommar! Farväl tonåren, välkommen vuxenlivet! Vet inte riktigt hur jag känner inför det... Men men! Jag tänker fortsätta vara omogen och löjlig, bara så ni vet! ;) 
   "Sara Olsson, 20 år..." ...näääh, låter surrealistiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar