söndag, april 29, 2012

Mer sol = Plantera om kaktusar!

Nu har det varit bra väder ett tag, så nu är det dags för kaktusar på schemat! Idag så åkte jag till plantagen med mamma och köpte en ny kruka till Charles! Läste lite om kaktusar förut, och om man vill att ens kaktusar ska bli större så måste man ha större krukor till dem! Så då bestämde jag mig för att Charles behövde byta upp sig, så kunde Stampe få hans gamla kruka, så även han får en storlek större på kruka! :)
    Mamma och jag var lite ekonomiska när vi skulle köpa krukan, vi klagade på att krukan vi skulle köpa var lite kantstött i kassan (alla krukor var kantstötta) så vi fick den 20% billigare! :D Nice!

Här ser ni hur Stampe (längst till vänster i röd kruka) har fått Charles gamla kruka, medan Charles (som står till vänster om min stora yuccapalm) har fått en mycket större kruka som han kan växa och gro i! :D

På bilden från vänster:
Greta, Putte (i brun kruka), Morsan, Diana, Willy II och Charles. Och min yuccapalm.
Och här har ni även Emser, som står lite avsides på min stereo. Han har börjat vaxa massor nu, ser ni nertill hur det kommer massa nya armar? Tror han växer på höjden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar