onsdag, april 11, 2012

Zigge Emser Ingemar Olsson

Idag tänkte jag berätta lite för er om min Ziggeman! Just det, min

En varm sommardag hittar man Zigge mysandes under dem svala buskarna. 

Zigge är 10 år gammal, så han har funnits där för mig i mer än halva mitt liv. Jag minns när han var liten, vi hade en annan hund då också, en golden vid namn Findus. När vi skulle skaffa Zigge så tjatade jag jättemycket och tyckte han skulle heta Pettson. Vore det inte kul att ha två hundar som hette Pettson och Findus? Nu idag när jag känner honom så väl så skulle han faktiskt passa som en Pettson. Gammal, virrig, egen, försiktig. Men han fick heta Zigge

Zigge har alltid haft en lista. På den listan radade han upp vilken ordning han uppskattade oss i familjen mest. Från början var Mamma högst upp på listan, sedan Pappa på andraplats. Jag var bara åtta år då, så jag fick vara sist på listan, eftersom jag säkert var väldigt jobbig som barn. Men med åren så ändrades listan. Min bror åkte upp på andraplats, eftersom han alltid satt ner och gosade med Zigge under längre stunder. Ett tag där tror jag faktiskt att han åkte upp till förstaplats.
    Men under åren så har jag klättrat på listan också. När mamma slutade träna med Zigge på grund av hans ålder så åkte hon ner på listan. Samtidigt började jag gosa och mysa med Zigge, jag började faktiskt favorisera honom. Han hade ju funnits där så länge, och han har ju sådan skön personlighet! Han och jag passar ihop, vi är båda knasiga. Så idag ligger jag övers på Zigges lista, med hästlängder före mamma och pappa! :) Som jag skrev tidigare, han är min Ziggeman! 


Emser är Zigges kull-namn. Hela hans kull blev döpt efter tablettaskar, och han blev Emser! Ni vet den där guldfärgade asken med rosa söta tabletter. Men vi tyckte inte om det, så han fick ett nytt namn. :)

Hans andra-namn "Ingemar" är ett släktnamn. I min familj så får barnen samma andra-namn som föräldrarna. Mamma heter till exempel Lena Kristin Olsson, och jag heter Sara Kristin Olsson. ^^ Pappa heter Ulf Ingemar Olsson, och Bror heter Daniel Ingemar Olsson. Därför heter ju såklart även våra tre voffsar också Ingemar i andra-namn.

Vi avslutar med lite gamla bilder på Zigge! :) <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar