lördag, april 07, 2012

Kaktusnytt!

Yes. Du läste rätt. Kaktus igen. Och nej, jag tröttnar aldrig! Familjen Kaktus är som min andra familj! Idag blev det ännu en förökning i familjen. Man kan ju tro att jag inte riktigt får plats med så många kaktusar i mitt rum... men, finns det hjärte-rum så finns det stjärte-rum! I detta fall kruk-rum.

Tar och går igenom hela familjen, inget fel på lite uppdatering då och då! :) Och så får ni se nykomlingarna också! ;) 

Charles.

Stampe.
(Honom köpte jag idag på hemköp i torshälla! Han ska få en ny kruka sen.)

Emser.
Han ser lite ledsen ut... tror han behöver planteras om så han får ny näring!


Diana.
(Och kycklingen Sören, även kaktusarna påskpyntar hos sig)

Morsan.

Willy II.

Putte.
En till nykomling. Denna fick jag av min mormor när vi var där idag och firade påsk. Den satt ihop med några andra större kaktusar, men jag tyckte denna skulle få vara ensam (bredvid Morsan). Även han ska få en ny kruka snart. Dem större kommer lite längre ner.


Ristar.

Greta.

Den sista nykomlingen "De större" som jag tidigare nämnde. Denna får inget namn ännu, eftersom det är skott som jag planterade idag. Vet inte om de kommer klara sig, men jag håller tummarna! Även denna fick jag ju då av mormor. Delade på den och tog bort Putte.

Här har vi dem alla, familjen Kaktus!
(och min palm)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar