onsdag, mars 21, 2012

Citron...

...fjäril!
Idag så såg jag min första citronfjäril för i år. Dock såg jag den genom fönstret, men ändå! Ett riktigt vårtecken. Och idag är det riktigt varmt och skönt ute, och solen lyser fint! Jag ser även lite gröna knoppar på syrenbuskarna!
    Misstolka mig inte, jag älskar vintern, men vintern är över för den här gången och jag vill gå vidare mot vackrare väder! Jag vill inte ha mera snö, som vi fick en skvätt av igår...

Har inte så mycket att skriva idag, så istället för att babbla om ingenting så lägger jag upp en bild på min Rasmus. Han läser idrott B i skolan, vilket betyder att han får göra massvis med skojiga saker som bada isvak (den norrlänningen var galen nog att hoppa i vattnet tre gånger!) och dyka med tuber. Dykningen gjorde han i måndags.

Komiskt, det första smeknamnet jag gav Rasmus var "Guppii-fishiii"  (han hade söta fiskar på sina byxor, som guppade fram när han gick... hihi!) Kom och tänka på det när jag såg bilderna, han är rena fisken i vattnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar