söndag, maj 26, 2013

Dag 5 - Mina drömmar

Hejsan på er, dags för dagens punkt på listan c:

Ja, denna kan som jag ser det tolkas på två vis. Antingen mina drömmar som i vad jag drömmer om på natten, eller mina drömmar som i vad jag önskar uppnå i livet. För att ingen av ser ska bli besvikna ifall ni önskade höra mer om den ena än den andra, så berättar jag lite om båda!

Mina drömmar om nätterna är alltid underliga. Den sista drömmen jag minns var natten mellan fredagen och lördagen nu nyligen. Jag och Rasmus hade då under dagen varit och kollat på en lägenhet, så detta drömde jag om. I drömmen stod jag och pratade med mannen som visat oss lägenheten, tydligen hade pappa i drömmen sagt till mig att vi skulle få lägenheten, men i drömmen sa mannen som visat oss lägenheten att "mjaa... Ni kaaanske kan få lägenheten" och så kliade han sig om sin skäggiga haka. "Men om ni känner att ni vill ha lägenheten så måste ni svara på dem här frågorna, så ska jag i alla fall överväga sen ifall ni kan få den eller ej" och så höll han fram ett papper med hundra frågor om mitt privatliv, urk. Så kände jag i drömmen den enorma besvikelsen av att vi kanske inte skulle få lägenheten, och att jag var tvungen att svara på så många frågor. Jobbig dröm!
   Jag har drömt mycket sjukare saker också, jag minns för ungefär en vecka sen så drömde jag en dröm som höll sig kvar i minnet hela dagen efteråt. Den handlade om gamla vänner från barndomen, och några klasskompisar från sjuan (bland annat en kille jag var lite förtjust i då). Det var student-dags i drömmen, årets studenter's stora dag. Och jag upplevde en stor ångest i drömmen över att det var ett helt år sen jag tog studenten. Det gör jag i och för sig kanske på riktigt också... Men i alla fall. Min gamla barndomskompis satt och flirtade med min äldre kusin tvärs över rummet, och han flirtade tillbaka, och efter ett tag blev deras flirtande lite.. extremt. Jag var generad och gömde mig under ett täcke i drömmen. Vid något tillfälle kysste även min gamla kompis mig. Och sedan använde jag en av killarna från min klass i sjuan's fot som mobiltelefon. Sen blev hans fot en hundtass, med jättedålig touchscreen... Ja. Sjukt.

Men okej, nog om det. Nu ska jag berätta lite om mina drömmar i livet, vad jag vill uppnå osv. Jag drömmer främst om att bli nöjd med min kropp, jag fantiserar alltid att man träffar kompisar man inte sett på evigheter och får fantastiska komplimanger om att "ooh! Sara, var mycket du har gått ner i vikt, vad vacker du är!". Jag ska ta och sätta igång med att försöka gå ner i vikt i veckan igen.
    Sedan drömmer jag mycket om hur det kommer vara när jag och Rasmus äntligen bor tillsammans. Hur det kommer se ut i lägenheten, hur ofta han och jag kommer att kunna vara med varandra till skillnad från hur det är nu, hur det blir att vakna upp bredvid honom varje dag... Jag är fullständigt säker på att det kommer bli underbart! :D

Så, det var lite om mina drömmar! Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar