måndag, november 07, 2011

Vänliga veckan

Hej där på er!
Idag är det första dagen på vänliga veckan. Den infördes 1946 av en man vid namn Harry Lindquist. Det är en vecka då man ska vara speciellt vänlig och artig emot andra, och speciellt i trafiken! Den förekommer varje år, första veckan i november. Så den här veckan alltså! Därför tänkte jag vara lite trevlig emot er och skriva ett inlägg. Höhö.

Min dator håller sakta men säker på att falla samman. Jag har inte något virus på den eller så, men... ja. Den har levt sitt liv. Hittade en skruv på golvet här om dagen, funderar på ifall den inte är till min dator... Så ni förstår varför jag kanske inte skriver så ofta. Dator-mekanikern flyttade ju också.

Min vänliga vecka började inte så vänligt! Vaknade upp med världens huvudvärk. Ville verkligen till skolan, måndagar är bästa dagen på veckan, både historia och religionskunskap. Fun fun. Och så hade jag ju prov idag också.. så det hade jag gärna skrivit. Men när jag blev yr och höll på att ramla omkull bara av att blåsa ut ljusen ifrån frukosten, så bestämde jag mig för att det var nog bäst att stanna hemma.
    Så jag har mest sovit idag. Bakade en kladdkaka också! Var dock tvungen att lägga mig och sova igen efter det xD Men jag var tvungen att baka en kladdkaka! Det är ju faktiskt även KLADDKAKANS DAG IDAG!
    Så iväg med er och baka en kladdkaka, så hörs vi sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar