torsdag, oktober 14, 2010

Hemma idag.

Idag är det buffertdag på skolan. Man får komma till skolan och jobba med sådant som man ligger efter i om man vill, annars får man stanna hemma. Så självklart väljer man ju att stanna hemma!
Dock har jag faktiskt arbeten att skriva, så det blir inte så mycket avkoppling som man skulle kunna önska sig. Har den där jävla engelska filmanalysen att skriva. Men läraren i det ämnet är ju den mest inkompetenta jag haft, så beskrivningarna över hur arbetet ska se ut är ju fullständigt meningslösa. Och dessutom hatar jag engelska. Så... det har resulterat i att arbetet är två veckor sent... (Y)

Gårdagen var inte riktigt min dag. Var trött hela dagen, och somnade på lektionerna i skolan två gånger. Läraren gav oss ju hela tiden läsuppgifter, och hur enkelt är det egentligen att läsa när man är skit trött?! Precis, inte alls. Men på tredje försöket tänkte jag vara lite smart, så jag satte mig och antecknade efter varannan mening istället. Klyftigt, eller hur? Det är ju inte lika enkelt att somna när man skriver. Men vet ni vad jag gjorde istället då? Jo, jag var ju så trött så jag kunde ju knappt skriva! Stavade fel hela tiden. Skrev "kom" med ett å. Skrev "vecka" utan ett c. Skrev "Sitta" utan ett i. Och inte nog med det, meningarna var ju så otroligt hemskt formulerade också, så man fattade ändå inte vad jag hade skrivit! Suck...
    Men sen var det idrott i simhallen iaf, så då fick man komma ut i kalla luften ett tag när man gick dit, så det underlättade ju lite. När vi sen kom dit så simmade jag 35 längder (vet inte hur jag orkade, eftersom jag var så trött). Varje längd är 25 meter, så det blir nästan en hel kilometer som jag simmade igår. Och så trampade jag vatten i 5 minuter, gjorde 35 armhävningar och 45 situps. Lite stolt över sig själv är man ju faktiskt, så jag ska inte klaga över ömheten jag har i kroppen idag.
    Efter simningen var det snabbt in i duschen och byta om, och sedan tillbaka till skolan igen och ha en sista lektion. Efter den korta lektionen så var klockan strax innan 4, så jag fick skynda mig att cykla hem, direkt när jag kom hem hoppa in i duschen eftersom jag fortfarande stank klor, snabbt äta middag, torka håret och byta om, för att sedan gå iväg till bussen, då jag skulle till ungdomsgruppen, och vi skulle kolla på bio på stan. Men när jag nästan är framme vid bussen så kommer jag ju såklart på att jag inte har med mig mitt busskort, så jag får springa tillbaka, hämta det, springa till bussen igen och precis hinna med den. SUCK!
   Men sen fick jag koppla av lite i alla fall. Vi gick till bion och tittade tillsammans med resten av dem i ungdomsgruppen på I rymden finns inga känslor. Riktigt bra faktiskt, jag skulle ge den en 8 av 10. (Y)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar