lördag, april 27, 2013

Loppis i Sméhallen idag!

Det här köpte jag: 
Nio stycken söta tomteglas! Jag blev helt kär direkt när jag såg dem, och  kvinnan som sålde dem hade samlat dem så dessa är i superfint skick! Fick dem för 5 kr st och en gratis, så 40 kr för 9 glas! :) 

En stor fin glasskål i en vacker blå färg. Även denna blev jag helt kär i, betalade bara 15 kr för denna skönhet! 

Tio nya filmer! Betalade 10 kr/st för alla utom den längst ner, som jag fick för 5 kr :) Så 10 filmer för 95 kr!  :D Mean girls och Mitt liv som popstjärna hade jag redan sen innan, men på VHS, så nu har jag dem på DVD istället och ger bort VHS'erna till röda korset c: 

Underbar ljusstake! :D Har letat efter en sådan här i flera år nu, tycker dem är så vackra! Perfekt att ha bredvid badkaret med tända ljus för ultimat mys-känsla, eller i vardagsrummet under en mysig filmkväll. 40 kr betalade jag för denna! 

Två spel, kunde inte gå förbi dem när dem såldes för 10kr/st, så 20 kr för båda två. Såg när hon sänkte ner priset från 20kr/st, då var jag tvungen att passa på! Jättefint skick på dem båda! 
Mamma köpte:
Gamla tidningar från 1901, 1966, 1934 och liknande årtal. Hon satt och nostalgitrippa lite när vi kom hem, hon ska ge bort tidningarna till mormor och morfar sen också så även dem kan nostalgitrippa! c: 

Marabou reklam ifrån 1963! :D 

Kalle anka från 1901 (tror jag) c: 

Söta virkade hattar xD Fint mode på den tiden... :P
Och så köpte hon en vacker vas för 20 kr också, den glömde jag fotografera. :D

Rasmus var med också och han köpte fyra stycken filmer, innan han var tvungen att pysa iväg till ett.. jag minns inte vad det heter men ett nördigt evenemang i alla fall! :D
    Ska till loppisen i sméhallen nästa vecka också, om jag har pengar över. Blev ju 210 kr som man spenderade idag, jag hade tänkt spendera bara ca 100 kr idag och spara 100 kr till nästa vecka :P Men det blev lite svårt när man hittade sådana fynd! :D
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar