måndag, oktober 29, 2012

Grrh...

Jag är extremt förbannad på en viss person... Har varit det nu under säkert... ja... ett helt år! Minst. Jag förstår mig inte alls på den här personens resonemang eller handlingar och personen i fråga kan aldrig medge att denne har fel. För att det inte ska vara så förvirrade så kan vi låtsas att personen heter Dove (eftersom jag har en flaska med Dove's hudkräm precis bredvid datorn).

Så. Dove kan alltså aldrig medge att Dove har fel. Speciellt inte när Dove verkligen har fel! Dove är löjlig, överreagerar nästan alltid och blir förbannad på småsaker, som till exempel när man ifrågasätter Dove eller tilltalar Dove på fel sätt. Dove tar ALLTING personligt. Har man en dålig dag så tror Dove att det alltid handlar om Dove, vilket ofta får en att bli mer irriterad än vad man redan är. Dove hamnar alltid i bråk. Ibland undrar jag ifall Dove tycker om att bråka... Antagligen inte.
    Det stora problemet med allt det här är dock att om du säger något till Dove, så blir det mycket mycket MYCKET värre än vad det redan är. Som idag, då blev det lite käbbel mellan mig och Dove, men om jag hade sagt min åsikt om händelsen som vi käbblade om så hade jag fått höra bort-förklaringar om hur det "inte är mitt fel" ifrån Dove (när det faktiskt var Dove's fel). Dove hade aldrig släppt det här och vi hade varit osams i veckor. Genom att jag höll min mun stängd så kommer vi bara vara osams i någon dag, max.

Men. Efter att ha hållit min mun stängd i ett år, eller säkert flera år... när jag tänker efter har jag inte riktigt sagt min åsikt ordentligt till Dove sedan jag försökte göra det när jag gick i nian, alltså fyra år sedan. Då gick allt åt helvete... Så därför har jag hållit tyst sen dess. I fyra år. Det kan inte vara en bra sak att en människa håller inne alla sina tankar och åsikter i fyra år... Jag tror att det är därför jag ibland pratar för mycket med andra personer eller berättar för mycket för personer jag inte borde berätta saker för. Men inte till Dove. Till Dove säger jag aldrig vad jag egentligen tycker...

Inget trevligt inlägg det här. Men jag känner att jag måste få ur mig min ilska på något vis. Det är inte bra att sitta och hålla på så mycket ilska som jag gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar