torsdag, juli 12, 2012

Myggbett

Jag förstod snabbt att en stor nackdel med mitt arbete är alla insekter. Myror, spindlar, bärfisar, gråsuggor, getingar och fram för allt myggor, överallt!
    Självklart så har jag ett par trekvartsbyxor på arbetet, för att det skulle vara varmt med långbyxor. Men det är just där som myggorna har insett att man kan komma åt mig... Attsingen. Men myggbett är ju ingen fara så länge man inte kliar på dem, men vad händer när man har dem i kant med skorna? Eller precis där strumpan skaver? Eller där byxorna slår emot då man går? Jo förstår ni... STÄNDIG KLÅDA PÅ BENEN!

Jaja. Jag får betalt för att få myggbett, så det gör inget ändå! Jag bara stör mig på det.. :P

Men det värsta var ju förstås i förrgår då det ösregnade, och vi stod vid buskarna och rensade ogräs i våra fina regnponchos med lera upp till armbågarna! Regnponchona är jättevackra och roliga, och jag älskar att ha en på mig. Gör det lite roligare på arbetet..! Men. Vad tror ni myggorna tar skydd när det regnar, och vi rotar upp deras gömställen bland buskarna? In i regnponchon såklart! Not nice, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar