måndag, februari 03, 2014

Vanlig vardag

Vara hemma hela dagen på grund av huvudvärk, det är min piss-måndag det. Man känner hela tiden att man vill göra någonting, börja städa, sätta sig och virka, ordna upp vid min hörna i sovrummet, sy upp gardiner, gå på promenad... ja, you name it. Men kan inte göra något av detta på grund av huvudvärken, suck. 

Igår var mamma och Cecilia (min kusins sambo) här hos oss på syjunta! Något mamma kommit på att vi ska ha, och detta var då andra träffen. Dock har vi hittills bara varit vi tre vid båda tillfällena, men förhoppningsvis får vi med oss några fler framöver. :) Ina, om du läser detta, du kanske vill vara med? :) Vi ska i alla fall ha nästa träff den 15e feb igen, hemma hos mamma den gången. Första gången var vi hos Cecilia. 
    Man blir peppad på ett helt annat sett när man träffar andra och pysslar tillsammans, man känner sig lite lätt manad att faktiskt åstadkomma något som man kan berätta om vid nästa träff. Och mitt pysslande har i princip stått still sen jag skickade iväg sista figuren för projektet för Bris, men nu har jag äntligen kommit igång igen. Hittills på våra två träffar har jag virkat en apa! Och påbörjat på en till Pegasus. Någon som minns att jag virkade en Pegasus förut? Aja, nu vill i alla fall Rasmus mamma ha en sådan att hänga på sin väska, så det ska hon få! :) Apan är också till henne btw. 

Min Pegasus som jag virkade förut. c: 

Sitter här i soffan och grubblar på vår vägg i köket... Det är en vägg som är bredvid vårt matbord, när vi flyttade in så lämnade han som bodde här innan en hylla kvar på den väggen, i ek-färg. En sådan där svävande hylla från Ikea, ni vet? LACK tror jag den heter. I alla fall. Den hyllan gillar inte jag. Inte Rasmus heller. Dels för att färgen inte alls passar in i köket (ingenting annat är av samma färg). Och dels för att den lutar framåt så vi är oroliga att om man ställer något på den så åker det ner i golvet. Men den kommer säkert lämna stora fula hål efter sig om vi skulle ta ner den, så innan vi gör det måste vi komma fram till något som vi kan ersätta den med. Och det är det jag nu sitter och grubblar över...
    Helst skulle jag vilja ha ett skåp med luckor sittandes på väggen, för det skulle inte ta upp någon golvplats och ändå ge förvaring. Och grejerna i skåpet skulle inte heller bli fulla med flott från spisen (som står två meter bort). Men väggarna här är så gamla och pruttiga att den säkert inte skulle sitta bra. Men om man skulle ha någon hylla som står på golvet så skulle det ta upp golvplats, och där med kanske vara i vägen för stolarna till bordet... Och skulle han sätta upp en stor tavla där så måste den vara just stor, och gärna ingen canvas tavla, för man ska kunna torka av den lätt då det som sagt kommer bli flott på den från spisen... Men vad för tavla? Vad för motiv? Hmm...
   Är det någon som har någon idé så får nu ju gärna höra av er. Antar att man skulle kunna tapetsera om hela väggen också och bli av med hålen på det viset, men då har vi en stor vit vägg som ser väldigt tom ut... 

Oh well. Jag grubblar vidare...

Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar